- Home
- Inspiratie
- Merk in de spotlight: Mango
Merk in de spotlight: Mango
We kennen het merk waarschijnlijk allemaal wel; Mango. Een merk met fashionable, betaalbare, vaak minimalistische en bovenal stijlvolle kleding. Deze week staat Mango in de spotlight en laten we je kennismaken met het verhaal achter het merk.
Zoek een willekeurige stad in Europa op en je zult er een Mango vinden, toch zien ze zichzelf niet als een keten of een merk maar als een concept. Ze kleden de moderne, stadse vrouw voor haar dagelijkse behoeftes waardoor je voor iedere gelegenheid bij Mango een geschikte outfit kunt vinden.
Hoewel Mango al bekend stond om redelijk betaalbare kleding bleken ze toch last te hebben van de concurrerende ‘high street’ ketens met nog lagere prijzen. Om deze reden heeft het merk dit voorjaar besloten de prijzen met twintig procent te verlagen. Just the way we like it.
De naam van het merk komt zoals je misschien al dacht van de vrucht. Toen de oprichters, broers Isak en Nahman Andic, in Thailand waren om kleding en stoffen in te slaan namen ze een hap van een mango. Ze waren verkocht, de vrucht was precies wat ze ook voor ogen hadden met de collectie; zoet, fris en exotisch.
De eerste winkel van Mango werd in 1984 in Barcelona geopend en vandaag de dag heeft het merk meer dan 2400 winkels in maar liefst 107 landen wereldwijd. Sinds kort is ook de online shop van Mango actief en vanaf vandaag staan de jurkjes van deze online shop ook op Jurkjes.nl.
Heb jij veel van Mango in je kast hangen?