1. Home
  2. Inspiratie
  3. Merk in de spotlight: Warehouse

Merk in de spotlight: Warehouse

Door Britte Kramer - Maandag 12 September 2016 | 17:51

Warehouse is een Engels merk dat haar hoogtijdagen beleefde in de jaren ’90. Hoewel: er wordt hard gewerkt aan een comeback. Aan het roer van het designteam staat onwerpster Emma cook, en Alasdair Willis – Stella McCartneys man – is aangetrokken als merkconsultant.

Warehouse
Kekke printjes, coole kleurtjes, strakke pakken: Warehouse heeft het, deze herfst. Niet zo gek ook, als je weet dat Emma Cook tijdens haar London Fashion Week-shows graag precies dit alles showde, plus een vleugje retro. Quirky is het codewoord! En o, jazeker: alles met een dikke knipoog naar de nineties! Grappig detail: als de samples binnenkwamen op het hoofdkantoor, en de werknemers begonnen niet te vechten om wie iets als eerste mocht aanpassen, dan werd de aandacht op het volgende item gelegd.

(Mis)matching
Bij het ontwerpen van deze collectie heeft Emma rekening gehouden met de Britse klant. En dan met name met de manier waarop Engelse meiden met mode omgaan: vol zelfvertrouwen, en niet zo conventioneel. Dus: dingen bij elkaar dragen die eigenlijk zouden moeten vloeken, maar het op zo’n manier doen dat het tóch werkt. Eigenlijk gaat het allemaal om laagjes. Zo draag je, à la Warehouse, je lange slipdress óver je palazzobroek. En hoe Brits dat ook moge zijn; wij Hollanders vinden dat ook best heel erg leuk!

Prima betaalbaar
Warehouse is prima betaalbaar, vooral als je kijkt naar de statementpieces die je voor dat geld krijgt. Kijk, ze hebben bijvoorbeeld ook een roze schapenveljas voor duizend euro, maar ben jij op zoek naar een gezellig, uniek jurkje, dan hoef je niet al te diep in de buidel te tasten. De meeste jurkjes kosten rond de € 60,-. High fashion voor een high street-prijsje!

Shop nu de complete collectie van Warehouse >>

Lees ook