- Home
- Inspiratie
- Webshop in de spotlight: de Bijenkorf
Webshop in de spotlight: de Bijenkorf
Over deze winkel hoeven we jou vast heel weinig te vertellen. We zijn er allemaal mee opgegroeid en we zijn er allemaal weleens binnen geweest: de Bijenkorf. Al bijna 100 jaar een begrip in Nederland en voorlopig zijn ze nog niet van plan om een stap terug te doen. Tijd om deze webshop eens onder de loep te nemen.
Of je er nou komt voor de Drie Dwaze Dagen of voor de luxe topmerken, bij de Bijenkorf is voor ieder wat wils. Met het eigen merk voor budgetvriendelijke items en merken als DKNY, Ted Baker en Karen Millen voor de luxe items.
De Bijenkorf begon in 1870 als een klein fournituren winkeltje aan de Nieuwendijk. Toen de Bijenkorf als een tijdelijke oplossing verhuisde naar de Dam vervijfvoudigde de omzet. Genoeg reden voor de eigenaar, Arthur Isaac, om zich definitief te gaan vestigen op de Dam. Pas in 1915 was de Bijenkorf het warenhuis zoals wij het nu kennen.
Vandaag de dag heeft het warenhuis twaalf filialen in Nederland, een webshop en in totaal ruim 4.000 medewerkers. Ze streven naar het steeds verder vergroten van het aanbod topmerken en luxe merken. Zo zijn er in het filiaal Amsterdam nu al shops te vinden van merken als Louis Vuitton, Hermés en Gucci.
Wist je dat…
… mensen vroeger van heinde en verre kwamen om de etalages van de Bijenkorf te bewonderen?
… de Bijenkorf op de Coolsingel in 1935 het eerste Rotterdamse bouwwerk was met roltrappen?
… je jouw online bestellingen gratis kunt laten afleveren in een filiaal naar keuze?
… als je voor 21:00 vanavond bestelt, je jouw pakketje morgen in huis kunt hebben?